La Conselleria d'Educació i Cultura, i en concret l'Institut per a la Convivència i Èxit Escolar han organitzat la trobada d'alumnes mediadors 2017 al Parc Bit d'Inca. Els principals objectius han estat:
El programa de la jornada ha constat de diferents dinàmiques de grup. Cada grup ha estat format per uns 15 alumnes de diferents centres dirigits per dos professors. S'han practicat els cercles de diàleg, així com activitats i simulacions de mediacions escolars.
En acabar la 1a part de la jornada ens hem divertit fent fotos al photocall que han duit els alumnes de l'IES Ca'n Peu Blanc.
I després ens hem dirigit al saló d'actes per finalitzar la jornada, on alguns centres han presentat les seves bones pràctiques:
En acabar el Conseller d'Educació Martí March i el batlle d'Inca han fet un breu discurs i entregat els diplomes als mediadors de cada centre. JORNADA COMPLETA!!
En aquesta 3ª i darrera formació del curs han participat tots els mediadors de l'equip, antics i nous, i na Maria, mare d'una alumna del centre. Els formadors han estat: Miquel Tugores, Anabel González i Aina Amengual, a més de l'eficient suport d'Aina Capellà. La sessió ha tengut com a principals objectius:
Volem destacar que Joan Adrover i Tomeu Tineo, alumnes de 4t ESO, s'han oferit a fer un vídeo resum de la jornada.
També volem comentar que aquesta vegada com a conseqüència dels problemes d'espai al nostre centre hem hagut d'acabar la sessió davall de la porxada del pati. Afortunadament ha fet bon temps i ha anat beníssim!!
- Activitat per començar amb diversió i confiança!
"Jo mai he ..."
- Activitat per conèixer-nos
Primer escrivim informacions nostres que ens va dictant n'Aina a un fol en blanc: nom que m'agrada me diguin, dos adjectius que me descriguin com a persona, dues coses que m'agrada fer etc. Després ho comemtam amb la persona que tenim a la nostra dreta i ella ens presentarà a la resta del grup.
- Joc: NO HI VEIG RES!
Per parelles. Una de les persones es tapa els ulls i es deixa guiar per l'altra que té un recorregut establert. Una vegada completat el recorregut es canvien els papers. En acabar ens seim en cercle, comemtam com ens hem sentit i treim conclusions!
- Avtivitat: “Ens comunicam”
Per parelles i amb un quadernet, es proposen diverses situacions de comunicació i es pauta l'actitud que ha de tenir la persona que escolta. En acabar en posam en Cercle i compartim les sensacions que ens ha provocat cada situació. Parlam de la importàcia d'escoltar i sentir-nos escoltats per fomentar una bona comunicació, de l'ESCOLTA ACTIVA.
- Activitat: “Els rumors”
Surten 6 persones de l'aula, al passadís. Una vegada que estan fora es demana a una que entri. Se li fa llegir un text extens i amb profusió de detalls. Seguidament entra una segona persona. La primera li ha d'explicar el que ha llegit sense tenir el text davant. Això es repeteix amb cada una de les persones que hem tret al passadís.
Cercle: Al final reflexionam sobre la facilitat amb que es distorsiona la informació quan passa oralment d'una persona a una altra
- LA MEDIACIÓ. Repartim guions de mediació feim 5 grups. Cada grup ha de llegir una part de la Mediació per després explicar-la al grup.
- GRAN JORNADA, ENHORABONA FUTURS MEDIADORS!!
ARA PODEU ESCRIURE UN COMENTARI A LA WEB DE MEDIACIÓ SOBRE AQUESTA FORMACIÓ. Suggeriments:
Una cosa que he après, o una cosa que m’ha cridat l’atenció, o una cosa que puc aplicar
L'acte de celebració del dia escolar de la PAU i la NO VIOLÈNCIA va consistir en:
- Lectura del manifest de la PAU
- Entrega dels diplomes i premis del III Concurs de Convivència
- Actuacions musicals
El centre vol premiar la participació de l'alumnat en el concurs.
ELS QUE HEU PARTICIPAT EN EL CONCURS ESTAU CONVIDATS A BERENAR TOTS PLEGATS AL BAR DEL CENTRE!!!
Pròximament us anunciarem la data!!!
Victòria Servera 3rA
Margalida Bauzà 3rD
Joan Mascaró 3rD
ENHORABONA!!! BONA FEINA!!!
Mª de Lluc Sastre 1rB
ENHORABONA!!! BONA FEINA!!!
Núria Campins 1rB
ENHORABONA!!! BONA FEINA!!!
1A
Antoni Àlvarez
Raúl García
Lucía Quereda
Claudia Suñer
1B
Núria Campins
Luz Caba Sánchez
Joan Gomila
Mateu Prats
Mª Lluc Sastre
Pau Torrens
2F
Joan Moyá
Lluís Sifuentes
3A
Victòria Servera
3D
Joan Mascaró
Margalida Bauzá
1C
Yolanda López
Gael Santos
Pedro Navarro
Marc Soriano
Adrià Torcal
1D
Raúl García
Pau Fernández
Aina Pons Ripoll
Mª Mar Oliver
1E
Victòria Bestard
Maria Cortés
1r ESO A, B, C, D.
Escolta-ho al vent, Bob Dylan
3r ESO optativa Música II.
- Blowing in the wind, Bob Dylan
- El soldadet, Manel
Avui dilluns 30 de gener de 2017 ens reunim aquí per MANIFESTAR EL NOSTRE DESIG DE PAU A TOT EL MÓN.
Com ja sabeu cada any, el 30 de gener, es commemora per tot el món la mort de Ghandi amb la celebració del DIA ESCOLAR DE LA NO-VIOLÈNCIA I LA PAU. Ho feim per a enrecordar-nos d'ell i per a tenir presents les seves idees. “No hi ha camí per la Pau. La Pau és el camí”. És tant important allò que volem aconseguir com la manera com ho aconseguim, “la fi està en els mitjans, com l'arbre està en la llavor”.
Per mala sort estem lluny de viure en un món de pau, perquè no hi pot haver pau si, encara, en molts llocs del món, continua havent-hi tantes formes d’injustícia i de violència. Les guerres, els atemptats, la violència de gènere, l'explotació en el treball, la destrucció del medi ambient ... són presents en el nostre món i no afavoreixen el nostre desig de PAU. També volem recordar totes aquelles persones que moren a la mar o al desert intentant arribar al nostre primer món, fugint de la pobresa i la fam i també totes aquelles persones que es queden sense feina i de vegades sense casa. Per a totes aquestes persones afectades, volem tenir des d'aquí un pensament de PAU, de SOLIDARITAT i de TENDRESA.
Entre nosaltres, a l'institut, a casa … amb els més propers, de vegades també vivim
situacions de manca de pau: quan som pocs solidaris, quan no ajudem al company més dèbil, quan insultam o miram malament a l’altre, quan ens comportam de forma incívica ...
A la Terra, tothom té dret a gaudir i a viure sense por i en
igualtat de privilegis. Estem convençuts que els conflictes es poden resoldre si hi ha voluntat de fer-ho i si s’estableix un diàleg. Diàleg,
aquesta és la paraula. Diàleg per trobar normes de convivència i solucions justes per a tothom, diàleg per davant de qualsevol acció. La Comissió de Convivència us va demanar que escrivíssiu una
carta amb propostes per millorar la convivència al centre. Ens agradaria que aquesta feina us hagi ajudat a entendre que tots hem de col·laborar per transformar el que no ens agrada. En nom de
tots els professors volem agrair aquesta tasca de reflexió, tendren les vostres propostes en consideració. La bona convivència, la pau, és treball de tots, són paraules i són fets, és denúncia de
situacions injustes. Sovint feim bromes, sense mala intenció. Es tracta d'adonar-se que podem fer mal als altres i que entre tots ho podem evitar. Han de respectar els nostres drets però
nosaltres també hem de respectar els dels altres. Així aconseguirem viure millor. Com diu en Gandhi: “el més atroç de les coses és el silenci de la bona gent”.
Finalment, donam les gràcies a tothom, alumnes i professors, per la
vostra participació en el Concurs de CONVIVÈNCIA, i per la presència en aquesta celebració. Un cop més, us demanem la vostra actitud activa i convençuda per dir un NO rotund a la
violència, al comportament incívic, a la injustícia i un SÍ ben fort a totes les vies per aconseguir la Pau.
Un altre món és possible i un institut en PAU
també!!
PAU AL MÓN!!!
La Comissió de Convivència de l'IES BINISSALEM ha creat un concurs obert per a tots els alumnes del centre amb el TEMA:
OBJECTIU. Reflexionar sobre la Convivència al centre i fer propostes per a la seva millora.
TERMINI. El termini per a presentar les propostes finalitzarà el 20 de gener.
CONCURSANTS. Poden participar tots els alumnes de l'IES Binissalem. Hi haurà dues categories: una per 1r i 2n ESO i l'altre per la resta de l'alumnat.
REQUISITS. Els treballs presentats tendran el format DINA3, horitzontal. La fulla es dividirà en dos parts: la part esquerra serà la part escrita del treball i la dreta la part gràfica. Cada treball presentat haurà d'indicar el nom de l'alumne/es, l'edat i el curs, a la cara posterior del treball. Cada participant podrà presentar una sola proposta.
PROPOSTA. Amb format carta (dirigida a la Comissió de Convivència o al director del centre) se plantejaran una sèrie d'idees de com millorar la Convivència al centre. La carta, escrita a mà o amb ordinador, s'acompanyarà d'un treball plàstic i creatiu que pot estar realitzat amb tècnica lliure (dibuix, pintura, foto, collage ...)
PRESENTACIÓ DE LES PROPOSTES. Directament a algun professor del Departament d'Orientació o als respectius tutors dins del plaç indicat.
SELECCIÓ. El jurat que farà la primera selecció de les idees finalistes estarà format per diferents professors. Un cop el jurat anterior hagi seleccionat les propostes finalistes, els professors integrants de la Comissió de Convivència i els alumnes del Servei de Mediació votaran l’opció guanyadora.
PREMI. Hi haurà dos premis per categoria.
DIFUSIÓ. Els treballs finalistes s'exposaran a l'entrada del centre i la comunicació dels treballs guanyadors es farà públic a la web del Servei de Mediació i a l'acte de celebració del dia de la PAU. També s'avisarà als alumnes premiats a través del seu tutor.
PUBLICACIÓ. L'IES Binissalem podrà utilitzar i publicar els treballs guanyadors quan ho consideri oportú.
* La participació en aquest concurs suposa l'acceptació total de les presents bases, així com la composició del jurat i la seva decisió.
La violència de gènere ha estat i és un delicte moltes vegades invisible i present a totes les parts del món. És reponsabilitat de tots i també nostra com a educadors, mostrar i defensar els drets de les dones a tenir una vida digna i plena, sense excepcions! Per això, agraim l'acte que ha organitzat l'ajuntament de Binissalem amb els diferents centres de Primària i Secundària, per fer lectura d'un manifest. Petites accions: tallers, xerrades, conmemoracions etc. esper ens ajudin a ser més coherents i responsables. Perquè només amb el coneixement i la reflexió serem més compromesos amb la injustícia.
LECTURA COMPARTIDA DELS ALUMNES:
Avui dia 25 de novembre dia Mundial contra la violència de gènere, volem reivindicar les relacions
saludables, que han de basar-se en aquests principis:
Respecte mutu: Perquè les relacions de parella siguin igualitàries i no reprodueixin models de submissió/dominació, ha d'haver-hi un respecte mutu.
Llibertat: Hem de donar-li a l'altra persona la llibertat que volem per a nosaltres/as mateixos/as. Les persones han de ser lliures per triar el que volen a cada
moment.
Independència: Hem d'entendre que no hi ha per què fer tot junt amb la nostra parella. Cadascun som diferents, amb gustos diferents. Unes vegades es comparteixen activitats,
i altres vegades es gaudeixen amb altres persones o en solitari.
Autonomia: Cada part de la parella ha de tenir autonomia per decidir, com ho vol i quan ho vol.
Coresponsabilitat: Repartir les tasques quotidianes.
Empatia: La capacitat de posar-se en el costat de l'altra persona per entendre les seves opinions o accions. L'empatia ens amplia la capacitat de respectar i ens ajuda també, a
ampliar horitzons i a entendre que totes les persones no som
iguals.
Igualtat: Basar les relacions de parella en igualtat significa que cap de les dues parts és més que l'altra, que es tenen en compte les opinions i gustos de les dues
persones, que es reparteixen les tasques i obligacions.
Equitat: Introdueix un principi ètic o de justícia en la igualtat. Planteja la igualtat com un tema relacionat amb la justícia social.
Comunicació assertiva: És una forma d'expressió conscient, congruent, clara, directa i equilibrada, la finalitat de la qual és comunicar les nostres idees i sentiments o
defensar els nostres legítims drets sense la intenció de ferir o perjudicar.
Per a celebrar el final de curs i premiar la bona feina realitzada per aquest grupet d'alumnes mediadors, hem realitzat una sortida lúdico-formativa per Binissalem i un berenar a càrrec del centre. Gràcies a tothom!
A continuació indicarem les activitats que hem realitzat a la plaça de davant Ca'n Gelabert::
Treball cooperatiu
Ho podeu llegir a continuació:
*"El vuelo de los Gansos"*
La ciencia ha descubierto que los gansos vuelan formando una V porque cuando cada pájaro bate
sus alas, produce un movimiento en el aire que ayuda al ganso que va detrás de él.
Volando en V, toda la bandada aumenta por lo menos en 71% más su poder de vuelo que si cada
pájaro lo hiciera solo.
*"Cuando compartimos una dirección común y tenemos sentido de comunidad podemos llegar a donde
deseamos más fácil y más rápido”* Este es el beneficio de apoyo mutuo.
Cada vez que un ganso se sale de la formación y siente la resistencia del aire, se da cuenta de
la dificultad de volar solo y de inmediato se incorpora de nuevo a la fila para beneficiarse del poder del compañero que va adelante.
*"Si tuviéramos la lógica de un ganso nos mantendríamos con aquellos que se dirigen en nuestra
misma dirección”*
Cuando el líder de los gansos se cansa, se pasa a uno de los puestos de atrás y otro ganso toma
su lugar.
*“En la vida no se trata de sobresalir individualmente sino de trabajar en
equipo”*
Los gansos que van detrás producen un sonido propio de ellos, y hacen esto con frecuencia para
estimular a los que van adelante a mantener la velocidad.
*“Una palabra de aliento produce grandes resultados”*
Finalmente, cuando un ganso enferma o cae herido por un disparo, dos de sus compañeros se salen
de la formación y lo siguen para ayudar y protegerlo. Se quedan con él hasta que este nuevamente en condiciones de volar o hasta que muere, solo entonces los dos acompañantes vuelven a la bandada
o se unen a otro grupo.
*"Algo podemos aprender de los gansos y es mantenernos uno al lado del otro ayudándonos y
acompañándonos en los momentos difíciles"*
*No vueles solo*
Joc dels quadrats cooperatius (grups de 5)
Avaluació del Servei de Mediació
Contestar per escrit el qüestionari de 5 preguntes (Per parelles/grups de 4/tots)
Cooperació, Cohesió de grup i autoestima.
Fer un cercle per realitzar l'activitat de La teranyina. Els alumnes es van passant la corda quedant enredats. Quan la passen a un company completen la frase:
T'agraesc …
Quan es desfà la teranyina diuen alguna cosa que els hi agrada del company …
M'agrada …
Un alumne es posa en el centre dels altres amb els ulls tapats i els companys li han de dir fluixet i a l'orella alguna cosa, qualitat o aspecte positiu que els hi agrada d'ell/ella
En cercle tots hem compartit alguns dels comentaris que més ens han agradat i d'aquesta forma hem acabat amb un gran somriure!
10:30h Visita Casa Museu Llorenç Villalonga
(Gràcies Carlota Oliva pel teu acolliment i explicacions! )
11:30-12:00h Berenar a l'IES
(Gràcies a la directiva del centre pel vostre suport i per aquest berenar!!)
I ja per acabar entrega d'un punt de llibre, record d'aquest curs escolar 2015-2016 en la BINIMEDIACIÓ!!!
DESITJAM EL PROPER CURS CONTINUAR AMB LES NOSTRES FORMACIONS I SERVEI AL CENTRE.
ESPERAM PODER AMPLIAR EL GRUP DE MEDIADORS AMB NOUS ALUMNES DE 1r I 2n d'ESO.
BON ESTIU!!
Contingut i desenvolupament de la sessió:
Aquesta sessió estarà dedicada a treballar la comunicació. Habilitats per ser un bon comunicador i elements distorsionadors. També practicarem una mediació.
1.- Cercle de benvinguda. Fent un cercle començàrem escoltant la música de Matilda de Oskar Schuster. Tancarem els ulls, respirarem profundament, ens relaxarem ... i escoltarem la música. Després compartirem les emocions que ens ha provocat aquesta música. Com a mediadors és molt important saber parlar, reconèixer i acceptar les emocions nostres i de les altres persones.
2.- Els rumors.
Es demanen quatre voluntaris que han de sortir fora. Mentrestant es conta una notícia periodística a la resta de persones. Es fa entrar a la primera persona i se li conta la notícia, posteriorment entra la segona i la primera ha de contar-li la notícia sense llegir-la, així successivament fins a la darrera persona. Es compara la notícia inicial amb la que conten al final.
Comprovam com la informació es distorsiona amb facilitat i com de vegades sol passar en la vida real. Importància d’expressar-se de manera precisa i d’escoltar activament
3.- Joc: No hi veig res.
Es formen parelles. Una persona de cada parella ha de tancar els ulls (amb un mocador), i l'altra, només parlant i sense tocar-la, l'ha de guiar fins arribar al destí. De tornada es canvien els rols i fa de guia qui tenia els ulls tancats. Quan les parelles arriben s'asseuen al cercle i comenten com els ha anat i quines han estat les seves sensacions.
Feim un paral·leslisme amb:
4.- El bescanvi d'un secret (Exercici per practicar l'escolta activa i l'empatia)
A una papereta en blanc, cada persona escriu amb detall una preocupació real sobre algun tema pel qual actualment es senti afectat.
Es dobleguen les paperetes, es recullen i es tornen a repartir, procurant que ningú es quedi amb la seva.
Cada persona, després d’haver llegit la papereta, descriu la preocupació descrita, en primera persona; és a dir, en parla com si el tema l’estigués afectant a ell mateix.
Després, ara ja parlant per si mateix, (no, com si encara fos l’altre) dóna la resposta que creu que pot ajudar més a qui ha escrit la papereta.
Promoure un petit debat, en gran grup, per parlar de com s’ha sentit cada persona descrivint el seu problema, quan parlava de la papereta d’un altre, quan provava a respondre-li, què vol dir això de posar-se en lloc de l’altre “com si” tingués els sentiments de l’altre, quines dificultats tenim a l’hora d’escoltar, comprendre, respectar sentiments diferents als nostres?...
5.- Una mediació.
En grups de quatre practicam una mediació. Els alumnes que encara no s'han estrenats com a mediadors a l'IES, faran aquest paper.
I ESGOTAT EL NOSTRE TEMPS, DUES HORETES INTENSES I DIVERTIDES, S'ACABA LA SESSIÓ!
BONA FEINA MEDIADORS I MEDIADORES!! GRÀCIES A TOTS PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!!!
El dia 29 de gener vàrem celebrar el dia de la PAU. L'acte va consistir en:
- Entrega de premis del concurs "dia de la PAU"
- Entrega de diplomes als alumnes mediadors
- Lectura del manifest del dia de la PAU
- Presentació del mural realitzat per alumnes membres del SEPC
- Interpretació de "Només ho sap el vent" ("Blowing in the wind") de Bob Dylan
Aurea Garcías de 1r A
Alba Moreno 1r D
Clara Estarellas de 1r E
Laura Blanco de 1r F
AQUESTA SESSIÓ ENS HA SERVIT PER:
- FER UNA LECTURA EN GRUP DEL GUIÓ D'UNA MEDIACIÓ I REPASSAR LES FASES
- PRACTICAR UNA MEDIACIÓ EN PETIT GRUP
- ESCENIFICAR UNA MEDIACIÓ EN GRAN GRUP.
APROFITANT QUE TAMBÉ CELEBRAM EL DIA DE LA PAU HEM VIST UN VÍDEO CURT SOBRE " CARTA DE LA TERRA" I HEM FET UN PETIT HOMENATGE A LA PAU "ESCOLTANT EL SILENCI". TAMBÉ HEM PENSAT UNA PARAULA RELACIONADA AMB LA PAU, AMB UN MÓN MÉS JUST I SOLIDARI I L'HEM COMPARTIT EN CERCLE.
TOTS JA EN TENÍEM GANES DE FER AQUESTA SESSIÓ DE FORMACIÓ!!!!
EN LO QUE VA DE CURS JA HEM PARTICIPAT EN 7 MEDIACIONS I ESTAM MOLT SATISFETS DE PODER AJUDAR A LA GESTIÓ DE DETERMINATS CONFLICTES EN EL CENTRE.
AQUESTA SESSIÓ DE FORMACIÓ ENS SERVIRÀ PER REPASSAR I PRACTICAR LES HABILITATS DE COMUNICACIÓ, L'ASSERTIVITAT, IDENTIFICACIÓ D'EMOCIONS, L'EMPATIA I L'ESCOLTA ACTIVA. TOTES ELLES IMPRESCINDIBLES PER SER UN MEDIADOR COMPETENT.
A mesura que els alumnes i professors van entrant a la biblioteca s'identifiquen posant el seu nom a un distintiu de cartolina, d'aquesta forma serà més fàcil enrecordar-nos de tots els noms!
1. CERCLE INICIAL.
Plantejam unes preguntes silencioses, que segons les respostes l'alumne ho manifesta posant-se dret o quedant-se assegut. Finalment i de forma voluntària l'alumne explica la seva vivència.
2. PRESENTACIÓ.
Cada alumne entrevista al seu company fent dues preguntes:
Què és el que més t'ha agradat de les formacions rebudes en mediació l'any passat?
A nivell personal, t’ha resultat útil participar en una Mediació? Per què?
Després cada alumne presenta la seva parella al
grup.
3. LA MEDIACIÓ. Es projecta un power-point sobre la Mediació que els alumnes per parelles van explicant als companys. A cada parella d'alumnes li correspon explicar una diapositiva.
4. EL CONFLICTE. Activitat sobre el conflicte, Dibuix a dues mans.
Organitzat el grup en parelles, es proposa que cada persona individualment pensi un dibuix que voldria fer en el paper. Una vegada cada persona té clar el què vol dibuixar, se dona un únic llapis i paper a cada parella, i se proposa que tot dos l’agafin i comencin la tasca. No es poden parlar ni fer senyes.
Finalment, posada en comú dels resultats, el procés, com ha anat i com s'han sentit. Ha estat un exercici divertit!!!
5. MANERES D'ENFRONTAR-SE ALS CONFLICTES. Activitat de les targes pautades.
Els alumnes formen grups i reben unes targes que expliquen una situació conflictiva amb tres maneres de respondre. Entre tots han d'identificar si la resposta és agressiva, passiva o assertiva.
En segon lloc se planteja una nova situació (diferent per a cada grup) i ells han d'inventar els tres tipus de resposta, representar-la davant dels companys per a que ells identifiquin la resposta.
Com la resposta assertiva és la que ens interessa destacar, se facilita una graella amb unes pautes per a que la treballin més a fons.
TIPUS DE RESPOSTA
Resposta passiva |
Resposta agressiva |
Resposta assertiva |
|
|
|
jo... (nom de la persona a qui ens dirigim) ------------------------------------------------> RESPOSTA ASSERTIVA quan... (descripció de la situació) sento que... (com ens afecta) i voldria... (saber què en penses? què hi podríem fer?)
|
6. FASES DE LA MEDIACIÓ. Cada grup ha d'ordenar un joc de targes on es representen els diferents moments d'un conflicte fins arribar a la decisió d'arreglar-lo d'una forma constructiva i dialogada per les dues parts.
7. VÍDEO. Visionam un vídeo sobre un cas pràctic d'una Mediació de l'IES Juníper Serra. Després comentam les fases.
I... per manca d'ESPAI hem de tallar la nostra sessió de formació!!!!. La Biblioteca, saló d'actes i d'usos múltiples, es necessita per fer una activitat de Matemàgia!!! Recuperarem el temps que ens ha mancat a finals de gener, així també celebrarem el DIA DE LA PAU.
BONA FEINA MEDIADORS I MEDIADORES!! GRÀCIES A TOTS PER LA VOSTRA PARTICIPACIÓ!!!
CONCURS CARTELLS CONVIVÈNCIA
OBJECTIU.
Difondre la cultura de la Pau al centre mitjançant cartells que combinin una imatge i una frase, o
Difondre el Servei de Mediació del centre mitjançant cartells que combinin una imatge i una frase.
TERMINI. El termini per a presentar les propostes finalitzarà el dia 20 de gener.
CONCURSANTS. Poden participar tots els alumnes de l'IES Binissalem.
REQUISITS. Cada cartell presentat haurà d'indicar el nom de l'alumne, l'edat i el curs, a la cara posterior del treball. Cada participant podrà presentar un màxim de dues propostes.
PROPOSTA. El disseny ha de ser a color, original i inèdit.
PRESENTACIÓ DE LES PROPOSTES. Als respectius professors de Taller Interdisciplinar o als tutors dins del plaç indicat.
SELECCIÓ. El jurat que farà la primera selecció de les idees finalistes estarà format pels professors de Taller Interdisciplinar.
Un cop el jurat anterior hagi seleccionat les propostes finalistes, els professors integrants de la Comissió de Convivència votaran l’opció guanyadora.
PREMI. Hi haurà tres premis que consistiran en un berenar (entrepà o napolitana) al bar del centre.
DIFUSIÓ. La comunicació del cartell guanyador es farà públic a la web de Mediació i a la pantalla de televisió situada a l'entrada del centre. També s'avisarà a l'alumne premiat a través del seu tutor.
PUBLICACIÓ. L'IES Binissalem podrà utilitzar i penjar els cartells quan ho consideri oportú.
* La participació en aquest concurs suposa l'acceptació total de les presents bases, així com la composició del jurat i la seva decisió.
Avui una part de l'Equip de Mediació de l'Institut de Binissalem, alumnes de 2n a 4t i tres professores: Victòria Picó, Anabel González i Aina Amengual, hem anat a una trobada de Mediació a Palma. Els centres participants eren: Arxiduc, Guillem Sagrera, Ramon Llull, Sa Indioteria, Sureda i Blanes i Binissalem. En total uns 90 participants.
L'institut de Binissalem ha premiat la col·laboració i interés dels nostres alumnes mediadors en la millora de la convivència, pagant les despeses del desplaçament.
Ha estat un dematí molt enriquidor per tots!!!
Podeu veure més fotos a GALERIA
ALUMNE:
ADRIÀ FERNÀNDEZ 3r C
A |
B |
C |
D |
E |
F |
G |
H |
370 |
407 |
387 |
298 |
337 |
300 |
359 |
278 |
El jurat compost per: alumnes mediadors, professors mediadors, professors del departament de Plàstica i d'Orientació, membres de la comissió de convivència i personal de secretaria, estan realitzant les votacions. La setmana del 20 al 24 d'Abril se donarà a conèixer el logotip guanyador.
Perquè confiam en la creativitat dels nostres alumnes, hem pensat que la millor forma d'obtenir un disseny de logotip original, fresc i actual era obrir un concurs adreçat a tots els alumnes del centre. El darrer dia d'entrega finalitzarà el 27 de febrer, i com a premi haurà dues entrades per anar al cinema. Animau-vos!!!
Les bases del concurs són les següents:
OBJECTIU. Trobar un logotip per al servei de mediació escolar de l'IES Binissalem.
TERMINI. El termini per a presentar les propostes finalitzarà el 27 de febrer.
CONCURSANTS. Poden participar tots els alumnes de l'IES Binissalem.
REQUISITS. Cada logotip presentat haurà d'indicar el nom de l'alumne, l'edat i el curs, a la cara posterior del treball. Cada participant podrà presentar un màxim de dues propostes.
PROPOSTA. El disseny ha de ser a color, original i inèdit.
PRESENTACIÓ DE LES PROPOSTES. Als respectius professors de Plàstica o als tutors dins del plaç indicat.
SELECCIÓ. El jurat que farà la primera selecció de les idees finalistes estarà format pels professors de Plàstica: Joan Fernández i Joan Alomar.
Un cop el jurat anterior hagi seleccionat les propostes finalistes, els professors integrants de la Comissió de Convivència votaran l’opció guanyadora.
PREMI. El premi consistirà en dues entrades per anar al cinema.
DIFUSIÓ. La comunicació del logotip guanyador es farà públic al tauló de Mediació i a la revista digital del centre. També s'avisarà a l'alumne premiat a través del seu tutor.
PUBLICACIÓ. L'IES Binissalem podrà utilitzar i publicar el logotip guanyador quan ho consideri oportú.
* La participació en aquest concurs suposa l'acceptació
total de les presents bases, així com la composició del jurat i la seva decisió.